رهیافت

رهیافت

مطالب مندرج در این وبلاگ عموما به موضوعات دریایی و مدیریتی می پردازد
رهیافت

رهیافت

مطالب مندرج در این وبلاگ عموما به موضوعات دریایی و مدیریتی می پردازد

گونه شناسی راهبرد های منابع انسانی در صعنت دریانوردی

 گونه شناسی راهبرد های منابع انسانی در صعنت دریانوردی

امروزه منابع انسانی مزیت رقابتی در بیشتر سازمان ها ، محسوب می شود. این مزیت بایستی در چارچوب چشم انداز و ماموریت سازمان برای به فعل درآوردن مزیت رقابتی باشد.

از جمله عواملی که کارکنان را می تواند از ایستایی به پویایی تبدیل کند ، رویکرد راهبردی (استراتژیک) به منابع انسانی است. در این نوشته تلاش شده است تا منابع انسانی صنعت دریانوردی از نگاه راهبردی مورد بررسی قرار گیرد . با رویکردی که ابتدا وضعیت جاری تعیین و سپس وضعیت آینده آن با استفاده از مدل قابلیت تعیین شده است.  در این نوشته خلاصه ای از وضعیت  مدیریت راهبردی منابع انسانی در صنعت  دریانوردی با توجه به سیاست گذار بودن آن در صنعت حمل و نقل دریایی و در حوزه وظایفش ، در چارچوب ساختار سازمانی  ارائه می شود.

برنامه‌ریزی راهبردی منابع انسانی شامل بستر یا چارچوبی برای عملی ساختن تفکر راهبردی و هدایت عملیات برای حصول نتایج مشخص و برنامه‌ریزی شده در مدیریت منابع انسانی می‌باشد. به عبارت دیگر، برنامه‌ریزی استراتژیک منابع انسانی تلاشی است سازمان یافته و منظم برای اتخاذ تصمیمات بنیادین و انجام اقدامات اساسی که سرشت و سمت‌گیری فعالیتهای منابع انسانی با دیگر واحدهای سازمان را شکل می‌دهد. برنامه‌ریزی راهبردی روش سیستماتیکی است که فرآیند مدیریت راهبردی منابع انسانی را پشتیبانی و تأیید می‌کند.

صنعت دریانوردی که مسئولیت حمل و نقل دریایی را در کشور عهده داری است و شامل کلیه سازمان ها و شرکت هایی می شوند که در حیطه حمل و نقل و دریایی به فعالیت می پردازند و  یکی از حوزه هایی است که نیاز به داشتن منابع انسانی کارآمد دارد که به طور راهبردی برای انجام امور برنامه ریزی گردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد